12 Aralık 2010 Pazar

Yanlış Kullanılan Kelimelere Dair...

...
Gül dalında güzel görüldüğü gibi, söz de yerinde ve zamanında söylenildiği zaman bir anlam ifade eder, dinleyenlerin dikkatini çeker. Bugün yanlış söylenen ve yazılan sözlere bir iki örnek vermek istiyorum:

Geçen gün bir gazetede şöyle bir cümle okumuştum: "Öğretmenler enflasyonla boğuşuyor!"
Aman efendim, öğretmenler kibar insanlardır. Onlar enflasyonla sadece mücadele ederler, kedi köpek gibi boğuşmazlar.

Yeni çıkan bir gazete ise kendini "yığınlar"a tanıtmak için büyük reklam kampanyası başlatacakmış.
Bizim bildiğimiz yeni yayın hayatına atılan bir gazete; velînîmeti olan okuyucularına "yığın" diye hitab edip onları odun ve kömür yığını gibi görmemeli. Daha kibar ve daha münasib kelimeler seçmelidir.

Bazen de aşırı nezaketten "kabalık" ortaya çıkıyor, "yapmacık" sözler söyleniyor.
Bir akşam telefonum çaldı. Açtım. Kibarlık budalasının biri yanlışlıkla benim numarayı çevirmiş, şöyle soruyordu:
"Necmi bey orda mıdırlar?"
Aynı tarzda cevap verdim: "Hayır efendim. Burada dırlamaz, orada dırlar."

Dursun Gürlek 
KAYNAK: TARİH VE DÜŞÜNCE DERGİSİ / KIRKAMBAR  - TEMMUZ 2002

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Uyarı: Yorum yazmak için üyeliğe gerek yok.
Aşağıdaki bölümden kimliğini belirtmen yeterli.
Yorumun onaylandıktan sonra yayınlanacak.