12 Mart 2008 Çarşamba

İyi ve Kötü Üzerine

Düşünüyorum öyleyse varım!” demiş.
İyi demiş.
İnsan düşünen bir canlıdır, düşünmeyenler hariç.


Düşünmek yeterli midir?
Doğruyu ayırt edip, doğru yolda olmak için sadece akıl mı gereklidir ?

Temelde yatan insani duyguların ve sağduyunun ; ahlâkla ve yüce bir dayanakla sağlamlaştırılması şart değil midir? 
Niçin insanlar hırsızlık yapabiliyor? Tecavüz edebiliyor? Yalan söyleyebiliyor ? İnsan kesebiliyor? Cimri olabiliyor ? Bomba kurabiliyor? Arkadan çekiştirebiliyor ?

Neden eğitim sadece kısmen ve sadece akademik anlamda veriliyor ?
Sistemin dayatmasıyla büyümüş , aileden hiçbirşey görmemiş bir çocuğa ne yapabilir peki devlet babası?
Terbiye edebilir mi?

Peki ya bir çocuk yetişkin olup da mesleki hayatında atıldığı zaman ne olacak? Onu işinde sadık ve kıymetli yapan şey ne olacak? Sadece bilgi ve para mı ?

İlköğretimde eğitim görürken; hırsızlık yapmanın ne kadar kötü olduğunu da öğrenmesin mi bir çocuk?
Küfür etmenin, başkalarının hakkını yemenin, insan öldürmenin, zulüm etmenin, yalan söylemenin, terbiyesiz olmanın, bencil olmanın kötü olduğunu bilmesin mi?

Bu insanların kötü iş yapmamak için ışık aldığı, dürüst olmak için "inanması gereken şeyler"e inanması gerek.


O zaman insanlar başka insanların hayatına zorla müdahele etmenin ne kadar yanlış olduğunu bilirler.. Diğer insanları mutsuz edecek davranışlardan kaçınırlar...


Elbet de kötü insanlar yok olacaklar demiyorum.
Ama bu kadar çok olmaları da memleketimizde ve yerküremizde kirli insan yoğunluğunu ıspatlıyor...

2 yorum:

  1. ehh işte normal olmuş senin blogu reklam yapacam izin verirsen benim blogda

    YanıtlaSil
  2. blog güzel olmuş tam türkiyenin dramını anlatıyor türkiyede yasayan kemalistler bozuyor işi ben pek imanlı olmasamda ahlakım düzgün olmasada ALLAH'A peygamberimize meleklere küfür edilmesinden çok rahatsın oluyorum

    YanıtlaSil

Uyarı: Yorum yazmak için üyeliğe gerek yok.
Aşağıdaki bölümden kimliğini belirtmen yeterli.
Yorumun onaylandıktan sonra yayınlanacak.